5 Ekim 2013 Cumartesi

Tribeca /Ankara


Yıllar önce bestekar sokakta bir küçük cafe vardı İstanbul'dan duyup bildiğimiz. Cafe mantığı yeni yeni Ankara’da daha bir cafemiz var. O da her gün gidilmez biraz fazla cicili bicili. Orta yaş üstü kadınların güne gittiği bir yer imajında (hala da öyle). Tribeca ucuzu görünümlüsü ama çok farklı da değil tabi ki. Tunalı’nın Tunalı olduğu, daha kaldırımların o kadar eskimediği bir zamandan bahsediyorum. Herkesin cafe sahibi olma hayalleri kurduğu yıllar..
Benim hayallerimdeki yere benzetirdim burayı. Neden bilmiyorum, fazla kahverengi kasvetli ve karanlıktı halbuki. Son zamanlarındaki halleri inanılır gibi değildi tıklım tıklım cumartesileri. Şimdi Panora yapıyor mudur o işleri bilmem. Çook yol geldiler o günlerden ama elbette bazı şeyler değişmez. Mutfakta hala aynı isimlerin olduğu bir işletme burası, 10 yıla yakındır. Kurabiyeleri, cheesecaki ve somonlu salatası unutulmaz. Tatlıları hala çok iddialıdır, pancake Ankara’da yiyebileceğiniz en iyisidir. Elmalı tarçınlı roll gibi yeni olsa da efsanevi Amerikan lezzetleri vardır.
İlk defa dışarda makarna yediğim yerdir Tribeca. Ondan önce “dışarda makarna yenmez, menüye makarna konur mu, makarna yemek bile değil, kaldı ki para mı verilir makarnaya?” zihniyeti hâkimdi bana öğretildiği üzere. Meğerse bu makarna evde yaptığımız değilmiş ki. Ravioliyi tadınca anladım. Rejim bozduran ve asla pişman etmeyen bir yerdesiniz.

Gelelim işin domuzluğuna, burada servis hiç bir zaman iyi olmamıştır. Dedim ya hiç değişmez bazı şeyler. Hala Panora’da canınız çıkar garson bulacağım diye.. Hele ki terastaysanız, mimarisi de destek buna, yok içeri yok dışarı, yok alt kat yok üst kat. Yıllardır o kadar işletmeci ve eleman değiştirse de garson yetersizliği hep en üst seviyede kaldı. Yoksa muhteşem pazar kahvaltısının tadı tam çıkacaktı..
Ne yiyeceğiz derseniz, salatalarda somonlu salata iyidir. Son zamanlarda biraz malzemede azalma olduysa da çingenelik yapmanız halinde torpil alabilirsiniz. Somon herkes sevmeyebilir ama dışarda porsiyonu 20 liraya salata yiyecekseniz bari evde yapmayacağınız birşey olsun ve tadını çıkarın.
Cajun chicken hala esaslara sadık kalınarak yapılan ender cajun marinelerinden. Hem çıtır hem lezzetli hem de gerçekten az yağlı. Salatasını da, burgerini de öneririm.
Tatlıları takdire gerçekten şayan düşünün ki on yıldır aynı pasta şefi.
Buraya çok ılımlıyım domuzlarımı hep evde bırakıyorum buraya gelirken. Servis de ah bir servis olsa...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder