5 Ekim 2013 Cumartesi

Kitchenette /Armada


Yine bir kitchenette pulmanındayım. Burada öyle hissediyorum. Pek çok zincir veya popüler İstanbul mekanı arasında en sevdiklerimden. "En güzel dekor insan" inancını yerle bir eden, aksine boşken sevdiğim güzel dekorlu cafe. Doors grubunun mutfak gücünü küçümsemek istemiyorum. Hataları yok değil. Gene de türevlerinden epey önde.

Yoğun bir iş adamı ve gün grubu müşterisi var Armada şubenin. Filistin caddesindeki kapanan şube yoğunluklu olarak ergen ve üstünü ağırlıyordu. Demek ki neymiş; para üst yaş grubundaymış.

Ankara'da sokaklara sandalye atmak serbest olsa ilk sandalye atan burası olurdu galiba. Hoş; Armada şubede sokağa dönseniz ne olur, karşı binaya bakarsınız.

Etrafımızın güzelliğinin önemini vurguladıktan sonra yemek deyince; Kitchenette bir mutfak akademisi. Buna göre kendini çok daha fazla geliştirebilir diyorum. Ama ortalamaya bakılırsa iyi durumda. Fit menüsü lezzetlidir mesela. Mercimekli salata gibi iddialı yemekleri vardır. Bunun yanında evet; burada da pizza makarna hatta mantı bile bulabiliyorsunuz ama soğan çorbası yapmakta da ısrarlar. Neticede tam bir Fransız restoranı yapmak Ankara için fazla iddialı ve hatta gereksiz. Quesedilla gibi denemelerle de dünya mutfağı olmak için yola çıkmışlar diye düşündürüyorlar. Deneme diyorum, başarısız bu arada, gözleme yaptık deseler daha yerinde olurdu. Zira mantı koyduktan sonra cafe menüsüne gözleme de yazabilirsiniz. Evet içkili restoran olsa bile.

Buraya neden gelinir? Nedensiz daha güzel gelinir. İstanbul’dan gelen arkadaşınızı dırdır yapmasın diye getirin, iş amaçlı öğle yemeğinize gelin, muhabbete, yemeğe, öylesine gelin. Ne yalan söyleyeyim, etrafta fazla plaza insani görmek hiç hoşuma gitmiyor ama bu civar böyle.

Tatlılara değinmeden olmaz. Bir çikolatalı tart ya da creme brule ye şans verin. Macaron bilemiyorum güzeli var mi herhangi bir yerde, o yüzden yorum yapamıyorum. Bakin bir öğleden sonra kahve tatlı keyfi de yapılır burada. Sigara içilen alanı tavanda sürgülü sistem. Bir de iç kısım var, burada tabii ki içilmiyor. Kendi tuvaleti var, avm restoranlarının malum genel sorunu. Beğendim mi, sevdim. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder